با اینکه هزینه ی بلیط هواپیما، محل اقامت و اجاره ی خودرو سه ضلع اقدامات ضروری قبل سفر است، فرآیند برنامه ریزی سفری بی دردسر و با آرامش خاطر ملزم به رعایت برخی نکات دیگر نیز می باشد که خلاصه ی آن به شرح ذیل است؛

۱- با پزشک و شرکت بیمه خود م کنید. داروهای مصرفی خود را با پزشک چک کنید و در صورت نیاز به یادآوری دارو یا واکسن، سریعا برای آن اقدام نمایید. همچنین از شرکت بیمه در مورد پوشش طرح بیمه ی خود در سفر سئوال کنید. در صورتی که آن طرح سفر شما را پوشش نمی دهد، طرحی جایگزین برای سفر خود در نظر بگیرید.

۲- از خالی بودن ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و سینک آشپزخانه مطمئن گردید تا هنگامی که از سفر بازمی گردید با کپک غذا روی ظرف ها یا لباس های نم گرفته مواجه نگردید.

۳- وسایل برقی مانند تستر، ماشین لباسشویی، تلویزیون و تلفن بی سیم را حتما از برق بکشید. برای یخچال و فریزر نیز از پریزهای دارای محافظ برق استفاده کنید.

۴- صورت حساب های تلفن، گاز، برق و غیره را قبل از سفر پرداخت کنید.

۵- فلکه ی آب و شیر گاز منزل را ببندید.

۶- از داروهای خود عکس بگیرید تا در صورت گم کردن آن‌ها، نامشان را بدانید.

۷- کپی و اسکن پاسپورت خود را همراه خود داشته باشید. در صورت مفقودی یا سرقت پاسپورت، با استفاده از کپی یا اسکن آن میتوانید ملیت خود را ثابت کرده و به کشور خود بازگردید.

نکاتی که باید قبل از سفر بدانید!

۸- اگر با ماشین شخصی خود به فرودگاه می روید، محل پارک خود را در گوشی خود ثبت کنید تا هنگام بازگشت و بعد از خوش گذرانی های سفر آن را فراموش نکنید. کلید منزل و سوییچ ماشین خود را نیز در قسمت جداگانه ای از ساک قرار دهید.

۹- هندزفری و پاوربانک (شارژر همراه) خود را در داخل کیف دستی خود قرار دهید.

۱۰- آب و هوای مقصد را قبل از سفر و در سایت های پیش بینی آب و هوا چک کرده و با توجه به آن، لباس ها و وسیله های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

۱۱- برای تجربه ی حس و حال شهر یا کشوری که به آن سفر می کنید، خوراکی ها، سوغاتی های معروف آن را در اینترنت جست و جو کنید.

۱۲-  قبل از سفر مقداری از ارز خود را به پول آن کشور تبدیل کنید. با این کار با خیال راحت می توانید از سوپرمارکت کنید، از وسایل نقلیه استفاده کنید و سر فرصت به صرافی مراجعه کنید.

۱۳- راهنمای سفر به مقصد را مطالعه و جاذبه های دیدنی آن را در اینترنت جست و جو کنید. لیست مکان ها و فعالیت های مورد علاقه ی خود را تهیه کنید و برنامه ریزی روزانه ی سفر خود را انجام دهید.

۱۴- شاید پیدا کردن یک رستوران خوب یا سوپرمارکت به محض رسیدن به مقصد کار آسانی نباشد. برای رفع گرسنگی موقتی و کلافگی ناشی از آن مقداری خوراکی در ساک دستی یا کیف خود قرار دهید.

سفری خوب و خوش را برایتان آرزومندیم.

هتل فرودگاهی


رزرو هتل ایبیس و هتل نووتل - هتل فرودگاه امام ماشین ,دهید ,صورت ,مقصد ,بیمه ,مورد ,قرار دهید ,استفاده کنید ,شرکت بیمه ,برنامه ریزی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فلزیاب تصویری المانی-فلزیاب امریکایی اصل | 09197977577 تخفیف اجناس فوق العاده عکس خنده دار | دانلود عکس خفن جالب تصاویر خنده دار الان بخر تحویل بگیر مطب ایمپلنت تهران|دکتر وحید دهقان روستاي تيجنان شهرستان سرباز مدرسـه کریم مهـر